Page 436 - บทความแนวปฏิบัติที่ดี KM มทร.+2 ครั้งที่ 10
P. 436

430


                       6.  เมื่อได้กลุ่มเป้าหมายแล้ว ต้องมีการประสานความร่วมมือกับผู้บังคับบัญชาของกลุ่มเป้าหมาย มี
               การวางแผนร่วมกัน

                       7.  ฝึกอบรมให้ความรู้แก่กลุ่มเป้าหมายโดยวิธีการให้สร้างสื่อการสอนและให้ความรู้เกี่ยวกับการ
               จินตนาการ การเชื่อมโยง การถ่ายทอด
                       8.  ให้ครูพี่เลี้ยงน าเสนอการถ่ายทอดและเชื่อมโยงโดยให้เล่านิทานประกอบสื่อการสอนที่สร้างขึ้น
               ตั้งแต่การสร้างตัวละคร การเรียงล าดับเหตุการณ์และต้องสอดแทรกคุณธรรมจริยธรรม

                       9.  เสริมแรงแก่ครูพี่เลี้ยงที่ร่วมโครงการ โดยมอบประกาศเกียรติคุณ

               ค าส าคัญ: การมีส่วนร่วม  ครูพี่เลี้ยง  จินตนาการ  สื่อสร้างสรรค์  ศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก

               Summary

                       The creative teaching media for pre-school children in the Children Development
               Center,  Tambul  Suanluang,  Kathumbaen  Sub  district,  Samutsakorn  is  an  annual  program
               which has been initiated in 2011 onwards with objectives to represent positive and practical
               approaches to develop the creative teaching media for pre-school children. The process has

               been conducted  by the  field study  of the  faculty of  technical education towards  target
               groups. Respectively, the training curriculum has been particularly created to constructively
               acknowledge those mentors in the pre-school development center. Frieze has been mainly
               utilized as the study aid. For instance, mat has been used to practice small muscles, texted

               frieze badge to uplift the reading skills, hand puppet to inspire creative imagination. The
               result  of  this  study  has  shown  that  hand  puppets  had  been  reputed  as  the  most
               appropriated and successful in terms of creative imagination according to its appropriation in
               many dimensions such as time and space management of training session. Resultantly, hand

               puppets could be adapted and practiced in several subjects.
                   1.   The board of administration of the university has promoted university’s staffs to be
                       keynote  speakers,  coordinators  and  program  officers  in  order  to  provide  and

                       strengthen  acknowledgement  towards  local  community,  elementary  school,  pre-
                       school  children  development  center  of  Suanluang  municipality,  Amphor
                       Kathumbaen, Samutsakorn.
                   2.   The board of administration must manage its budget sufficiently.
                   3.   The board of administration of the elementary education sector must emphasize

                       their staffs to attend training session regularly and provide training venues and other
                       facilities.
                   4.   The faculty staffs must be responsible for searching target group, indicating required

                       acknowledgement and must be approved by its committees. Accordingly, faculty’s
                       staffs are those who apprehend their own advantages and disadvantages and  its
                       project is required to be ratified by the board of administration of both faculty and
                       university.
   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441