Page 458 - บทความแนวปฏิบัติที่ดี KM มทร.+2 ครั้งที่ 10
P. 458

452


                       การน าองค์ความรู้ที่ได้ไปใช้ท าให้ผลการปฏิบัติงานที่เกี่ยวข้องกับเอกสาร และงานบริการ มี
               ประสิทธิภาพสูงขึ้นจึงเห็นควรน าไปปรับใช้กับงานอื่นๆ ได้  เช่น การจัดระบบเอกสารงานการแสดง งาน

               บริการด้านสื่อเทคโนโลยี และควรมีการจัดการความรู้ในปีต่อไปเพื่อพัฒนางาน ใน เรื่อง ของการลดขั้นตอน
               การปฏิบัติงานเพื่อให้บริการเกิดความคล่องตัว รวดเร็ว ชัดเจน และวิธีการเพิ่มช่องทางในการติดต่อ
               ประสานงาน เพื่อความรวดเร็ว ต่อไป


               ค าส าคัญ: การจัดสภาพแวดล้อมที่ดี

               Summary


                       Sukhothai College of Dramatic Arts has the administration in supporting work by the

               Office of the Director where is responsible for doing the tasks related to official documents,
               information and providing the recent years  on Ways to Good General Administration  for
               Good Service and Satisfaction. Knowledge is used to develop in working and tracking the use
               of  knowledge  by  assessing  the  satisfaction  of  the  service  users  found  that  the  overall

               satisfaction rating was good. However, there are some items to evaluate the results as fair is
               the optimal time to serve with enthusiasm and supporting staff so fast. It was to analyze the
               cause  of  the  problem.  Classification  of  knowledge  is  to  promote  effectiveness    and
               happiness in their work. The compliance issues of development management organization

               to make effective steps towards ASEAN Community. Its purpose to fix the problem, agility
               and quality of service. There is appointment of a sub-committee of learning consists of
               personnel on duty in the Office of the Director at 13 people who are experienced and
               knowledgeable in the operation as well as to prepare the Knowledge Mapping on Managing

               the Environment to Promote Good Service. This issue is the issue of regulation in organizing
               the documents and materials to create safety issues in the workplace and the  issue that
               motivate people to participate in development.

                       The  process  of  learning  the  knowledge  management  is  divided  by  exchanging
               learning  seven  steps  for  knowledge  which  are  the  following;    the  step  of  searching
               knowledge,  the  step  of  knowledge  system  management,  the  step  of  processing  and
               analyzing  knowledge,  the step of knowledge access, the step of  to  sharing knowledge,
               and the step of learning.  By implementing learning each step to allow everyone to express

               their opinions freely and a summary of the knowledge gained in the process, by means of
               interviews to find hidden knowledge. And to allow everyone to ask questions to clarify the
               content. With a focus on core administrative works such as administrative correspondence ,

               finance and accounting, planning and budget and procurement.
                       The  result  of  the  knowledge  is  the  main  tasks  as  the  leading  task  on  bringing
               knowledge to use in document management, creating a great atmosphere to work together.
               The  results  of  the  evaluation  questionnaire  of  satisfaction  on  service,  service  providers,

               facilities  and  quality  of  service  by  separating  the  assessment  showed  that  the  overall
   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463